צוואות, ירושות והסכמי ממון

לפגישת יעוץ השאירו את פרטיכם
ונחזור אליכם בהקדם

b

כל מה שרצית לדעת על צוואות וירושות
במשרד עורך דין כרמי - גכתן

חוק הירושה, תשכ"ה-1965, מסדיר את כל נושא הירושה, בין אם בנושא ירושה על פי דין, ירושה על פי צוואה, ניהול נכסי עזבון, הסתלקות מעיזבון, סוגיות שונות בדיני הירושה כגון: יורש אחר יורש או יורש במקום יורש, התנגדות לצוואה ועוד.
בחוק הירושה קבועים כללים לעשיית צוואה, בכתב או בעל פה. החוק קובע כי עורך הצוואה יכול להוריש את כל רכושו לבן זוגו, לבני משפחתו, או לכל אדם, או תאגיד אחר, לפי בחירתו החופשית.
סעיף 18 לחוק הירושה קובע כי צוואה יכול שתעשה בכתב יד, בעדים, בפני רשות או בעל-פה. עריכת צוואה מומלץ לבצע באמצעות עורך דין בעל ניסיון בתחום זה, יש לנסח הצוואה בצורה נכונה ומדויקת על מנת למנוע מחלוקות, התנגדויות ואי בהירות מיותרת בעתיד.
כאשר אדם שהלך לעולמו לא הותיר אחריו צוואה ברירת המחדל היא ירושה על פי דין המוסדרת היטב בחוק הירושה. לצורך קיום הירושה או הצוואה יש לפעול באמצעות עורך דין להוצאת צו ירושה או צו קיום צוואה בפני הרשם לענייני ירושה או בפני ביה"ד הרבני מומלץ להיעזר בשירותי עורך דין בתחום.
עורכי הדין במשרדנו יתנו לכם את הייעוץ הנכון וראוי בכל מקרה לגופו. התנגדות לבקשה למתן צו ירושה או צו קיום צוואה יש להגיש את ההתנגדות בתוך 14 ימים מהיום שפורסמה ההודעה ובתנאי שטרם ניתן הצו.
הסדר בין יורשים, ניתן לבצע בהתאם להוראות סעיף 110 לחוק הירושה במסגרת הסדר עליו יחתמו היורשים, לחילופין ניתן להסתלק מעיזבון בהתאם להוראת סעיף 6 לחוק הירושה. שימו לב כי הסדר כאמור יש לבצע כל עוד לא חולק העזבון, שכן לאחר מכן אין מדובר עוד בהסדר בין יורשים ועלולות להיות לכך השלכות שונות לרבות חיובי מס.
לשם הדוגמא: ניתן לקבוע בין היורשים כי יורש אחד יקבל את דירת העזבון ויורשה אחר יקבל את כספי העזבון, יש לקחת בחשבון שלא ניתן לבצע תשלומי איזון באמצעות כספים/רכוש שאינו חלק מהעיזבון.

b

הסכם יחסי ממון - לא נעים אך הכרחי

חוק יחסי ממון בין בני זוג, תשל"ג-1973 הוא החוק הרלוונטי לגבי הסכם יחסי ממון, בנוסף לחוק כמובן שגם ישנה פסיקה ענפה של בתי המשפט בתחום.
במסגרת הסכם יחסי ממון ניתן להגדיר כיצד יחולקו נכסיהם של בני זוג נשואים או ידועים בציבור עם סיום נישואיהם או יחסיהם. הסכם יחסי ממון קובע מהו הרכוש השייך לכל אחד מבני הזוג. הסכם צריך להיות מאושר על ידי הערכאה המוסמכת. לפני הנישואין ניתן לאשרו בפני נוטריון מוסמך, הסכם ממון שנחתם לאחר הנישואין טעון אישרו בפני בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הדתי שלו הסמכות בענייני נישואין וגירושין של בני הזוג.
מומלץ להסתייע בעורך דין בעריכת הסכם יחסי הממון.
נושא זה מתקשר לנושא הצוואות והירושות שכן אדם יכול להוריש רק נכסים שבבעלותו. הסכם יחסי ממון קובע כיצד יחולקו הנכסים של בני הזוג בינם לבין עצמם ובכך קובע את היקף העיזבון של כל אחד מבני הזוג ואילו צוואה קובעת כיצד יחולק אותו עיזבון.

בדף מידע זה פורטו על קצה המזלג בלבד מס' נושאים כלליים בתחום הצוואות, הירושות והסכמי יחסי ממון. משרדנו עוסק בתחומים הנ"ל ויוכל להעניק לכם ליווי מקצועי ומסור בתחום הצוואות הירושות והסכמי הממון.

מחלקות משרד נוספות

מחזיקים ידיים

עורכי הדין במשרדנו, הוכשרו באופן יסודי ובעלי סמכות לערוך ולאשר
מסמך ייפוי כוח מתמשך לכל מקרה ומקרה.
נשמח ללוות אתכם בתהליך ולהעניק לכם ייעוץ מקצועי ומותאם בנושא.

משרדנו בעל ניסיון רב בליווי עסקאות מקרקעין גדולות וקטנות כאחד, אנו מלווים את לקוחותינו החל משלב המו"מ ועד לשלב הסופי שלאחר העברת ורישום הזכויות ו/או עד להשכרת הנכס אם מדובר בנכס למסחר ו/או להשקעה.

משרדנו מכיר את התחום היטב, הן בהיותנו באי כוח נושים בעיקר מטעם בנקים, והן מכח תפקידה של עו"ד רחל כרמי כנאמנת בתיקים אלה מטעם כונס הנכסים הרשמי של מדינת ישראל.